TONELINK™-APPEN – SUPPORT

HÖRAPPARAT-APPEN TONELINK KOMPATIBILITET 

Hörapparat-appen TONELINK fungerar med Android- och Apple-enheter. I kompatibilitetslistan kan du se vilka modeller som stöds.

UTFORMAD FÖR ATT GE DIG BEKVÄMLIGHET

TONELINK-appen är utformad för att ge dig bekvämligheten att kunna fjärrstyra dina hörapparater via en Android- eller Apple-enhet som är smidig att ha tillhands.

TONELINK-appen innehåller viktiga funktioner som byte av program.

SUPPORT FÖR TONELINK-APPEN HANDLEDNINGAR

VANLIGA FRÅGOR FÖR ANVÄNDARE AV TONELINK-APPEN


Få svar på din fråga om TONELINK-appen i avsnittet Vanliga frågor.

Behöver du mer hjälp?

  • Vad är TONELINK-teknik?
      TONELINK-appen förvandlar din smartphone till en fjärrkontroll för hörapparaterna. Den använder telefonens högtalare för att överföra akustiska envägskommandon, t.ex. justering av volymen och byte av hörapparatsprogram. Se till att det inte finns någon extern ljudkälla eller några Bluetooth-enheter som hindrar telefonens högtalare från att spela upp ljud.

  • Varför och hur ska jag parkoppla mina hörapparater med TONELINK-appen?
      Du måste gå igenom parkopplingsproceduren för att förhindra att andra smartphone-användare oavsiktligt styr dina hörapparater. När du slår på hörapparaterna (genom att öppna och stänga batteriluckorna för de flesta hörapparater) är hörapparaterna i parkopplingsläge under de första 3 minuterna. På appens startskärm trycker du på menyikonen i övre vänstra hörnet, sedan trycker du på ”Ny parkoppling” och följer de enkla stegen. 3 minuter är gott om tid för att slutföra proceduren.

  • Varför reagerar inte mina hörapparater på TONELINK-appen?
      Om du befinner dig i en bullrig miljö, överväg att höja volymen på din smartphone något så att de omgivande ljuden inte överröstar de akustiska kommandona. (OBS! Håll aldrig din smartphone vid örat när du använder TONELINK-appen.) Ett annat vanligt problem är att hörapparaterna inte är parkopplade med TONELINK-appen. På appens startskärm trycker du på menyikonen i övre vänstra hörnet, sedan trycker du på ”Ny parkoppling” och följer de enkla stegen.

  • Mina hörapparater är utrustade med Zen+-program. Hur kommer jag åt dessa program?
      När du håller ned knappen ”Nästa program” i appen växlar hörapparaterna mellan de ordinarie programmen och Zen+-programmen. Mekanismen påminner om hur du byter program med den fysiska knappen på hörapparaterna.

  • Varför säger appen åt mig att höja volymen på min telefon?
      För att hörapparaterna tillförlitligt ska kunna upptäcka de akustiska kommandona ska volymen på telefonens högtalare vara på en rimlig nivå, vilket varierar beroende på telefonmodell. Justera telefonens volym och hitta den inställning som fungerar bäst för dig.

  • Varför visar TONELINK-appen inte hörapparaternas batteristatus?
      TONELINK skickar akustiska kommandon till hörapparaterna endast i form av envägskommunikation. Det går inte att hämta information, som batteristatus, från hörapparaterna.

  • Kan jag använda TONELINK-appen tillsammans med en COM-DEX?
      Nej, när telefonen är parkopplad till en COM-DEX-enhet eller andra Bluetooth-ljudenheter kan TONELINK inte skicka akustiska kommandon via telefonens högtalare. Vi rekommenderar att du använder COM-DEX-appen i stället för TONELINK-appen om du vill använda COM-DEX-funktioner som streaming till exempel.

  • Varför hoppar hörapparaterna till Universellt när jag väljer ”Bak” som Riktat fokus?
      Vissa hörapparatsmodeller, som CIC, har inget stöd för ”Bak”-riktningen. Därför hoppar programmet till Universellt.

  • Vad är Riktat fokus?
      Riktat fokus är en funktion som ger dig möjlighet att välja vilken riktning du vill att hörapparaterna ska fokusera på: Fram, bak, höger eller vänster.

  • Varför blinkar telefonens volymikon rött?
      Det går inte att styra hörapparaterna om ljudet på telefonen är avstängt. Det kanske inte heller fungerar om volymen är för låg eller för hög. När telefonens volymikon blinkar rött kan du behöva justera telefonens volym till en nivå som inte är för låg eller för hög.

    HÄMTA* DEN KOSTNADSFRIA TONELINK-APPEN

    Välj land

    Boxadress i Sverige
    AB Widex
    Box 16015
    200 25 Malmö

    Besöksadress
    Widex Nordic A/S
    Nymöllevej 6
    3540 Lynge
    Danmark